HDMI Ultra High Speed és Ethernet 2.1

április 2021

Ismerje meg legújabb HDMI kábeleinket ! A 2.1-es verzió nagyobb sávszélességgel rendelkezik a kiváló minőségű video- és audiojelek küldéséhez. Akár 10K felbontású jövőbeli készülékekhez is alkalmasak! A kábelek garantáltan megfelelnek az összes UHD 10K, 8K, 4K felbontásnak (10K, 8K @60Hz, 4K @120Hz), és alkalmasak a Ziggo Next Box és Playstation 5 számára. Hogy a legtöbbet hozza ki ebből a kábelből, TV-ből és csatlakoztatott eszközökből A forrás támogatja a 2.1-es verziót.

Hivatalos HDMI tanúsítvány címke

   

A Scanpart Ultra High Speed kábeleket a HDMI.org tesztelte, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelelnek a sávszélességre és a támogatott funkciókra vonatkozó összes követelménynek. A hivatalosan jóváhagyott kábelek QR-kóddal* és holografikus képpel rendelkeznek, vagyis minden teszten megfeleltek. (*csak a HDMI- kábel -tanúsító alkalmazással szkennelhető )

8K@ 60 / 4K@120

egyetlen frissített kábellel támogatja a végpontok közötti 8K / 4K felbontásokat és a magasabb frissítési gyakoriságú megoldásokat a HDMI ökoszisztémába való zökkenőmentes integráció érdekében.

A 8K rendkívül magával ragadó megtekintési élményt nyújt a 4K vízszintes és függőleges felbontásának kétszeresével és négyszer akkora képpontszámával. A 60 Hz-es frissítési gyakorisággal kombinálva ez biztosítja a gyors cselekvésű tartalmak sima és éles lejátszását. A 120 Hz-es 4K az ultragyorsan mozgó UHD képeket borotvaélessé és tisztává teszi: a sport, az akciófilmek, a nagy teljesítményű játékok és a VR jelentős előnyökkel jár.

Dinamikus HDR

A HDMI 2.1 specifikáció többféle statikus és dinamikus HDR-megoldást támogat. A HDR a kibővített sötét-világos kontraszttartománnyal javítja a videoképeket, így mélyebb feketék és világosabb fehérek, több részlet ugyanannak a képnek mind a sötét, mind a világos részein, valamint a kibővített színtéren belül több részlet.

A Dynamic HDR észrevehető javulást biztosít az általános videoképminőségben az SDR-ről a statikus HDR-re, és most a statikus HDR-ről a dinamikus HDR-re. A dinamikus HDR támogatás biztosítja, hogy a videó minden pillanata ideális mélységben, részletességgel, fényerővel, kontraszttal és szélesebb színskálával jelenjen meg – jelenetenként vagy akár képkockánként. HDR-bővített tartalom elérhető filmekhez, videókhoz, tévéműsorokhoz, video- és számítógépes játékokhoz, valamint VR-hez.

Extended Audio Return Channel ( eARC )

A HDMI 2.1 rendelkezik az Enhanced Audio Return Channel ( eARC ) funkcióval, amely a korábbi Audio Return Channel (ARC) továbbfejlesztése. Az eARC leegyszerűsíti a csatlakoztathatóságot, és könnyebben használható a többkomponensű felfedezéshez és a hangoptimalizáláshoz. Támogatja a legújabb, 192 kHz-ig terjedő, nagy bitrátájú audioformátumokat , 24 bites és tömörítetlen 5.1 és 7.1, valamint 32 csatornás tömörítetlen hangot. Támogatja a DTS-HD Master Audio™, DTS:X®, Dolby® TrueHD és Dolby Atmos® formátumokat is . Mostantól minden eddiginél könnyebben megtapasztalhatja a moziminőségű hangzást a nappaliban, amely magával ragadó, többdimenziós élményt és fokozott hangrészletet és mélységet biztosít.

Az eARC lehetővé teszi, hogy a TV hangját kábelről, műholdról, streaming- vagy forráseszközökről egyetlen HDMI-kábellel továbbítsák az AVR-re vagy a soundbarra . Ez biztosítja az egyszerű csatlakoztatást és az eredeti hangzás élményét.

Továbbfejlesztett játékfunkciók

A fejlett játék- és médiafunkciók további egyenletes és zökkenőmentes mozgást és átmenetet biztosítanak a játékokban , filmekben és videókban. E funkciók közül sok már elérhető a jelenleg piacon lévő tévéken és játékkonzolokon, és a HDMI 2.1-es eszközök továbbfejlesztésével egyre gyakoribbak lesznek. Ezek a funkciók nemcsak játékkonzolokhoz ideálisak, hanem a tartalom bekapcsolt TV-re való streameléséhez is.

Tartalmazzák:

• Változó Frissítés A sebesség (VRR) csökkenti vagy megszünteti a késést, a akadozást és a képkockaszakadást a gördülékenyebb és részletesebb játék érdekében. A VRR lehetővé teszi, hogy egy játékforrás, például konzol vagy számítógép a lehető leggyorsabban továbbítsa a videoképeket, ami sok esetben lassabb, mint a normál statikus frissítési gyakoriság.
• Az automatikus alacsony késleltetési mód (ALLM) lehetővé teszi az ideális késleltetési idő automatikus beállítását, ami egyenletes, késleltetésmentes és megszakítás nélküli lejátszást és interaktivitást biztosít. Sok esetben ezt játékmódnak hívják, és általában kézi beállítást igényel, amely magában foglalja a menük és beállítások végighaladását, majd a normál megjelenítésre való visszaváltást.
• A Quick Frame Transport (QFT) csökkenti a késleltetést a gördülékenyebb, késleltetésmentes játék és a valós idejű interaktív virtuális valóság érdekében . A QFT minden képkockát nagyobb sebességgel szállít a „renderelési késleltetés” csökkentése érdekében. Ez az az idő, amikor egy keret elérhetővé válik a GPU-ban történő szállításhoz, és a képkocka teljes megjelenítése között eltelt idő.

Változó frissítése _ tarifa (VRR)

A HDMI 2.1 specifikáció változatos játék- és médiaszolgáltatásainak egyik csúcspontja a változó frissítési gyakoriság. A VRR csökkenti vagy megszünteti a késést, a akadozást és a képkockaszakadást a gördülékenyebb és részletesebb játék érdekében. A VRR lehetővé teszi, hogy egy játékforrás, például konzol vagy számítógép a lehető leggyorsabban továbbítsa a videoképeket, ami sok esetben lassabb, mint a normál statikus frissítési gyakoriság.

A grafikus processzoroknak különböző abszolút időre van szükségük az egyes képkockák megjelenítéséhez. Ez az idő a jelenet összetettségétől, a GPU teljesítményétől, a kiválasztott felbontástól és a képkockasebességtől függ. Ha a GPU-t a másik három tényező megterheli, és nem fejezi be a következő képkocka renderelését a kívánt időpontban, a forrásnak meg kell ismételnie az aktuális képkockát, vagy le kell renderelnie a részben renderelt következő képkockát, ami akadozást és szakadást eredményez . Ha megvárja, amíg a következő képkocka készen áll a szállításra, a felhasználó simább játékélményt élvezhet.

Automatikus alacsony késleltetési mód (ALLM)

Az Auto Low Latency mód gondoskodik arról, hogy az ideális késleltetési idő beállítása automatikusan megtörténjen, sima, késleltetésmentes és megszakítás nélküli lejátszást és interaktivitást biztosítva. Sok esetben ezt játékmódnak hívják, és általában kézi beállítást igényel, amely magában foglalja a menük és beállítások végighaladását, majd a normál megjelenítésre való visszaváltást. Az ALLM lehetővé teszi a játékkonzolok, számítógépek vagy más eszközök számára, hogy jelet küldjenek a képernyőnek, amely automatikusan alacsony késleltetésű, alacsony késleltetésű módba kapcsolja a játékhoz. Más alkalmazások, például karaoke és videokonferencia is profitálhatnak ebből.

Előfordulhat azonban, hogy az alacsony késleltetési idő beállítása nem ideális más típusú megtekintési élményekhez, mivel a TV-n egyes feldolgozási funkciók leállíthatók a késleltetés csökkentése érdekében. Az ALLM-ben, amikor a forrásnak már nincs szüksége erre az üzemmódra, például amikor filmfolyamra vált, a forrás kikapcsolja a jelet, és a képernyő visszatér az előző módba az optimális megjelenítés érdekében.

Fast Frame Transport (QFT)

változatos játék- és médiafunkcióinak másik csúcspontja a Quick Frame Transport. A QFT csökkenti a késleltetést a gördülékenyebb, késleltetésmentes játék és a valós idejű interaktív virtuális valóság érdekében . A QFT minden képkockát nagyobb sebességgel szállít a „renderelési késleltetés” csökkentése érdekében. Ez az az idő, amikor egy keret elérhetővé válik a GPU-ban történő szállításhoz, és a képkocka teljes megjelenítése között eltelt idő. Ez a késleltetés a forrás kimeneti áramkörökön keresztüli szállítási idő, az interfészen keresztüli szállítási idő összege, a képernyőn lévő videoadatok feldolgozása és a képernyő feltöltése az új adatokkal. Ez az általános késleltetés befolyásolja a játék reakcióképességét, például azt az időt, amely a gombnyomás és a képernyőn megjelenő művelet között eltelik. Bár ebben az egyenletben sok változó található, a HDMI specifikáció szempontjából nem sok közülük testreszabható. A QFT ennek az egyenletnek a szállítási részén dolgozik azáltal, hogy csökkenti azt az időt, amely ahhoz szükséges, hogy csak az aktív videót továbbítsák a kábelen. Ez alacsonyabb megjelenítési késleltetést és hosszabb válaszidőt eredményez.

Gyors médiaváltás ( QMS)

filmek és videók gyors médiaváltását , kiküszöbölve a késést, amely üres képernyőt eredményezhet a tartalom megjelenítése előtt. A QMS a VRR mechanizmust használja az áramszünet kiküszöbölésére, amikor a HDMI csatlakozási láncban lévő összes eszköz videomódot vált. Amíg a felbontás változatlan marad, és csak a képkockasebesség változik, a QMS zökkenőmentesen vált a képkockasebesség között.

Ha például egy streaming szolgáltatás előzeteseit nézi, egyesek 24 Hz-en, 50 Hz-en vagy 60 Hz-en lehetnek. Minden alkalommal, amikor egy eltérő képkockasebességű pótkocsit választanak ki, az egész rendszernek meg kell változtatnia és újra kell szinkronizálnia az óráit, ami A/ V kiesést ("kopogást") eredményez . Mivel a streaming szolgáltatások tudják, hogy a videó mód megváltoztatása problémákat okoz , ezt kompenzálhatják, és beépített késleltetést adhatnak hozzá, hogy a felhasználók ne hagyják ki az előzetes első részét. Vagy mindent ugyanazzal a képkockasebességgel futtathatnak, amihez a streaming szolgáltatásnak egyfrekvenciás adatfolyamokat kell biztosítania, vagy a streaming boxot az átalakításhoz. A QMS kiküszöböli a problémákat azáltal, hogy a VRR-mechanizmust használja a képsebességek megváltoztatására, lehetővé téve a gyors, zökkenőmentes váltást a névleges 60 Hz-es frekvenciáról az alatta lévő médiasebességre (24 Hz-ig). A néző soha nem lát üres képernyőket, és zökkenőmentes élményben lesz része.

Ezek: www.hdmi.org

 

Az összes hír